Το πρώτο υβριδικό μοντέλο στην ιστορία της Lamborghini είναι γεγονός και αποτελεί το αρχικό στάδιο ανάπτυξης των αμιγώς ηλεκτρικών supercars που θα ακολουθήσουν.
Το κατά πόσον το λανσάρισμα ενός τέτοιου αυτοκινήτου έχει να κάνει με την μείωση των εκπομπών CO2 και τη στροφή σε καθαρές μορφές κίνησης είναι ένα ζήτημα. Βλέπετε, το εντυπωσιακό υπεραυτοκίνητο που η Lamborghini παρουσίασε τιμώντας τη μνήμη του Ferndinand Piech που εξέλειπε πρόσφατα, αλλά επίσης γιορτάζοντας και τα 63 χρόνια από την ίδρυσή της, διαθέτει ισχύ 819 ίππων (602 kW) που προέρχονται από έναν «κανονικότατο» 6,3 λίτρων βενζινοκινητήρα – και μάλιστα δωδεκακύλινρο V12 – και έναν σχετικά μικρό ηλεκτροκινητήρα, ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων, ο οποίος αναλαμβάνει να βελτιώσει τις επιδόσεις και να μειώσει την κατανάλωση, βάζοντας ταυτοχρόνως την όποια οικολογική του σφραγίδα στο νέο μοντέλο.
Γεγονός πάντως είναι ότι αυτή, η υβριδική Lamborghini, είναι ταυτοχρόνως και το ισχυρότερο μοντέλο που κατασκεύασε ποτέ η φημισμένη εταιρία. Και με τέτοια ισχύ, που προέρχεται κυρίως από θερμικό κινητήρα, δεν «ισοπεδώνεις» τους ρύπους, αλλά μπορείς να εξασφαλίσεις, όπως λένε και οι άνθρωποι της Lamborghini, την υψηλότερη δυνατή ισχύ με το μικρότερο δυνατό βάρος.
Σημειώστε ότι μόνος του ο V12 αποδίδει 785 ίππους (στις 8.500 στροφές/λεπτό) γεγονός που του δίνει τον τίτλο του ισχυρότερου κινητήρα στην ιστορία της Lamborghini, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί με ρεύμα 48V και φτάνει τους 34 ίππους, κατακτώντας άλλη μια τεχνολογική πρωτιά: είναι ο πρώτος ηλεκτροκινητήρας χαμηλής τάσης που βρίσκεται σε άμεση σύνδεση με το σύστημα μετάδοσης και αξιοποιείται για την εκτέλεση ελιγμών με χαμηλή ταχύτητα και την κίνηση με την όπισθεν.
Το ηλεκτρικό μοτέρ φροντίζει επίσης για την εξάλειψη των «κενών» κατά τις αλλαγές ταχυτήτων, δίνοντας στον οδηγό την αίσθηση της συνεχούς επιτάχυνσης που σε κολλάει στην πλάτη του καθίσματος, ενώ συμβάλλει και στην μείωση του χρόνου για τα 70-120 km/h κατά 1,2 δευτερόλεπτα, σε σχέση με την Aventador SVJ. Σημειώστε ότι η Sián είναι κατά 10% ταχύτερη στις επιταχύνσεις εν κινήσει, από ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο χωρίς αυτό το υβριδικό σύστημα, το οποίο αυξάνει επίσης την ελκτική ικανότητα κατά 20% στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά και με μεγαλύτερη σχέση επιλεγμένη στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η απαιτούμενη για τη λειτουργία του συστήματος ηλεκτρική ενέργεια είναι αποθηκευμένη σε έναν υπερπυκνωτή, που έχει δεκαπλάσια χωρητικότητα από μια μπαταρία λιθίου με το ίδιο βάρος και τριπλάσια ισχύ, ο οποίος μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα ζυγίζει 34 κιλά, επιτυγχάνοντας εντέλει την εκπληκτική αναλογία του 1,0 kg/hp για το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Το ενδιαφέρον είναι ότι ο υπερπυκνωτής αυτός έχει τη δυνατότητα φορτίζεται με την ίδια ισχύ με την οποία εκφορτίζεται, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να φορτιστεί πλήρως αποκλειστικά και μόνο με το φρενάρισμα, κάθε φορά που το αυτοκίνητο επιβραδύνει. Σε αυτό συμβάλλει βέβαια και το ειδικά εξελιγμένο από τη Lamborghini σύστημα αναγεννητικής πέδησης (χάρη στο οποίο ανακτάται ενέργεια κατά την επιβράδυνση). Ενώ στα πλεονεκτήματά του συστήματος περιλαμβάνεται και η άμεση διαθεσιμότητα της ροπής του ηλεκτροκινητήρα με ταχύτητα έως τα 130 km/h, οπότε αυτός αποσυνδέεται αυτόματα.
Η Sián διαθέτει επίσης τη χαμηλότερη σχέση κιλών ανά ίππο μεταξύ ολόκληρης της οικογένειας των V12 μοντέλων της Lamborghini – διαθέτει καλύτερη σχέση βάρους/ισχύος ακόμα και από την Aventador SVJ – αφού για την κατασκευή της χρησιμοποιείται ευρύτατα ένας συνδυασμός από υλικά χαμηλού βάρους. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν εντυπωσιακές επιδόσεις, με τα 0-100 km/h να έρχονται σε λιγότερο από 2,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου ξεπερνά τα 350 km/h.
To design της Lamborghini Sián είναι εμφανώς φουτουριστικό και εξόχως αεροδυναμικό. Έχουμε να κάνουμε με ένα νέο super car, εμπνευσμένο από την Countach, για μια νέα εποχή, με σιλουέτα που εισάγει νέα στοιχεία, όπως τα αεροδυναμικά πτερύγια, που προσδίδουν στο αυτοκίνητο ένα πολύ χαρακτηριστικό στιλ. Το χαμηλό εμπρός μέρος ενσωματώνει το κατασκευασμένο από ανθρακονήματα σπόιλερ και κυριαρχείται από τους προβολείς σχήματος “Y”, που αποτελεί σήμα κατατεθέν για τη μάρκα. Ενώ το πίσω μέρος του αυτοκινήτου ενσωματώνει την «εξαγωνική» σχεδίαση της Lamborghini, συμπεριλαμβανομένων έξι εξαγωνικών οπίσθιων φώτων εμπνευσμένων από την Countach.
Σημειώστε ότι η πίσω αεροτομή είναι ενσωματωμένη στο αμάξωμα και εκτείνεται μόνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης για να βελτιώσει την ευστάθεια. Ενώ συνολικά το design δεν είναι μόνο θέμα εντυπωσιασμού, καθώς η διαμόρφωση του αμαξώματος είναι τέτοια ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή ροή του αέρα μέσω των μπροστινών σπόιλερ και του καπό, αλλά και μέσω των πλευρικών αεραγωγών, πάνω από την πίσω αεροτομή.
Χρησιμοποιείται επίσης για πρώτη φορά η επιστήμη των υλικών σε μια εφαρμογή αυτοκινήτου. Η λειτουργία των ενεργών πτερυγίων ψύξης στο πίσω μέρος βασίζεται σε εξελιγμένη τεχνολογία – ευρεσιτεχνία της Lamborghini – χάρη στην οποία αυτά περιστρέφονται με βάση την αντίδραση στοιχείων από «έξυπνο» υλικό στη θερμοκρασία του συστήματος εξαγωγής.
Αν τώρα ενδιαφέρεστε να αποκτήσετε μια Sián, έχετε υπόψη σας ότι τα 63 «κομμάτια» που θα κατασκευαστούν έχουν ήδη πουληθεί…
Οι άνθρωποι της Lamborghini για τη Sian
«H Sián είναι ένα αριστούργημα δυνατοτήτων», λέει ο Stefano Domenicali, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Automobili Lamborghini. «H Sián προσφέρει όχι μόνο το design ενός τρομερού υπερ-αυτοκινήτου και εντυπωσιακή τεχνολογία σήμερα, αλλά αυξάνει το δυναμικό της Lamborghini ως μάρκας σούπερ σπορ αυτοκινήτων για αύριο και για δεκαετίες ακόμη, καθώς η υβριδοποίηση γίνεται πιο επιθυμητή και αναπόφευκτα απαραίτητη. Η Lamborghini Sián αντιπροσωπεύει το πρώτο βήμα στην πορεία της εταιρίας προς την ηλεκτροκίνηση και επισπεύδει την έλευση του κινητήρα V12 επόμενης γενιάς.»
Ενώ ο Maurizio Reggiani, Επικεφαλής του Τεχνικού Τμήματος της εταιρίας σημειώνει μεταξύ άλλων ότι «Η στρατηγική κληρονομιά της Lamborghini σε μοναδικά και πολύ περιορισμένης παραγωγής αυτοκίνητα δεν αποτελεί μόνο μια δέσμευση για αποκλειστικότητα αλλά και μια παρουσίαση μελλοντικών σχεδίων και τεχνολογιών. Με αυτό το αυτοκίνητο, θέσαμε την πρόκληση της δημιουργίας της καλύτερης υβριδικής λύσης για ένα σούπερ σπορ Lamborghini. Με τη Sián καθορίζουμε τη δική μας πορεία προς την καινοτομία και θέτουμε νέους κανόνες στις νέες τεχνολογίες, αντί μόνο να ακολουθούμε τις υπάρχουσες λύσεις. Το αποτέλεσμα είναι η Lamborghini Sián, η οποία ενσωματώνει την παγκοσμίως πρώτη εφαρμογή ενός υπερπυκνωτή για υβριδικό σύστημα κίνησης, αλλά και τεχνολογίες νέων υλικών.»