Του ΛΕΥΤΕΡΗ ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ
Είναι σχεδόν σίγουρο πως το όνομα «Wakunaga» μάλλον δεν έλεγε τίποτα στους περισσότερους παραγωγούς σκόρδου του Πλατυκάμπου. Η Γιαπωνέζικη εταιρία-κολοσσός στην παραγωγή συμπληρωμάτων διατροφής, με βασικό συστατικό το σκόρδο είναι αυτή που διαθέτει το γνωστό «Kyolic garlic» στην ελληνική αγορά. Με έδρα την Ιαπωνία και θυγατρικές εταιρίες στην Αμερική και στην Ευρώπη, ο γιαπωνέζικος όμιλος θεωρείται leader στη συγκεκριμένη αγορά καθώς εξάγει σε πάνω από 60 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η εταιρεία που φέρει το όνομα του ιδρυτή της έχει περάσει στα χέρια της τρίτης γενιάς πλέον, κάτι που έμαθαν από πρώτο χέρι οι παραγωγοί του Πλατυκάμπου, όταν έμαθαν την ιστορία της μεγάλης αυτής εταιρίας από τον ίδιο τον Wakunaga, ο οποίος βρέθηκε στον Πλατύκαμπο της Λάρισας, χωρίς αυτό φυσικά να γίνει τυχαία.
Όλα ξεκίνησαν στην Ταϊλάνδη, όταν ο καθηγητής της Βιοχημείας στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας βρέθηκε εκεί για να βραβευτεί για το επιστημονικό του έργο και να γίνει μέλος της Παγκόσμιας Ακαδημίας Επιστημών, μια σπουδαία τιμή και αναγνώριση για Έλληνα επιστήμονα. Στην Μπανγκόκ, ο Κουρέτας γνωρίζει τον Wakunaga και κάνει μια πρώτη επαφή μαζί του, την οποία θα επαναλάβει, λίγο καιρό αργότερα στη Σπάρτη, στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Συνεδρίου Ιατρικής, στο οποίο έδωσε το «παρών» και ο Γιαπωνέζος φαρμακοποιός.
Εκεί ο Κουρέτας αποκαλύπτει στον Ιάπωνα ιδιοκτήτη του κολοσσού πως σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες του εργαστηρίου του, το σκόρδο του Πλατυκάμπου διαθέτει 50% περισσότερες αντικαρκινικές δράσεις απ’ ότι άλλες ποικιλίες σκόρδου σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ο Ιάπωνας επιχειρηματίας δείχνει να ενθουσιάζεται, ζητάει τα στοιχεία, αλλά δεν μένει μόνο εκεί. Αποφασίζει να έρθει ο ίδιος στον Πλατύκαμπο και να γνωρίσει από κοντά το προϊόν και τους παραγωγούς, οι οποίοι μπορούν να γίνουν «συνεργάτες» του. Αυτό γίνεται πριν δυο μέρες και στο τέλος της συνάντησης οι παραγωγοί ακούνε τον Ιάπωνα να τους εξηγεί πως η εταιρία καταναλώνει 2.000 τόνους σκόρδου ετησίως και προσφέρει τιμή 7 ευρώ το κιλό, όταν εκείνοι πουλάνε το προϊόν τους με 2 ευρώ!
Όπως είναι λογικό οι συζητήσεις προχωράνε και μπαίνουν οι βάσεις για μια στενή συνεργασία, η οποία θα επιτρέψει σε ένα εκλεκτό προϊόν τον νομού Λάρισας να «βγάλει διαβατήριο» και να ταξιδέψει στον κόσμο.
«Ο νομός της Λάρισας είναι ένας ευλογημένος τόπος, όπως και ολόκληρη η χώρα. Αμύγδαλα, ακτινίδια, κάστανο, ελιές, τυριά, μέλι, αμπέλια… τόσα πολλά και εμβληματικά προϊόντα, για τα οποία όμως κανένας δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ να κάνει τις απαραίτητες αναλύσεις και να προβεί σε ισχυρισμούς υγείας», λέει ο Δημήτρης Κουρέτας, μιλώντας στη LarissaPress.
«Αυτοί οι ισχυρισμοί υγείας είναι που θα ανοίξουν τις παγκόσμιες αγορές και έτσι θα συνδέσουν τελικά τα προϊόντα με το ΑΕΠ της Περιφέρειας, μια πρακτική που θα έπρεπε να αποτελεί στρατηγική επιλογή για την Ελλάδα, αν θέλουμε, πραγματικά, να μιλάμε για πραγματική ανάπτυξη», τονίζει ο καθηγητής Βιοχημείας, στο εργαστήριο του οποίου αναπτύσσονται τέτοιες έρευνες για πολλά αγροτικά προϊόντα από ολόκληρη την Ελλάδα.
«Προσπαθούμε με την έρευνα, τις μελέτες και τις δημοσιεύσεις μας σε επιστημονικά περιοδικά κυρίως, να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον. Αυτή ακριβώς η επιστημονική μας δουλειά ανοίγει τους ορίζοντας στα ελληνικά προϊόντα και επιφέρει στο τμήμα μου και στο Πανεπιστήμιο πάνω από 500.000 ευρώ το χρόνο έσοδα, όταν το κράτος μας επιδοτεί για τον ίδιο λόγο με μόλις 1.500 ευρώ!», συνεχίζει ο ίδιος, δείχνοντας ταυτόχρονα απτόητος.
«Οι έρευνες μας συνεχίζονται, νέα projects υπογράφουμε και ανοίγουμε τον δρόμο για να συνδέσουμε τις σπουδές με την αγορά εργασίας. Αυτό άλλωστε είναι ένα από τα δικά μου οράματα. Αυτό είναι οδηγός μου για όλα όσα κάνω. Ένιωσα πολύ νωρίς ότι ο κόσμος μ’ αγαπάει. Η σχέση μας είναι χτισμένη στην ειλικρίνεια. Δεν πούλησα κάτι που δεν ήμουν. Και αυτό το κρατάει ο κόσμος. Όπως το κρατάνε και τόσοι φοιτητές μου, όλα αυτά τα χρόνια, που βλέπουν τη δουλειά μας να δικαιώνεται», καταλήγει ο κ. Κουρέτας.