Μπρίτανι Κάιζερ: «Στο στόχαστρο»
Η αποκλειστική μαρτυρία πρώην στελέχους της Cambridge Analytica για το πώς τα Μαζικά Δεδομένα, ο Τραμπ και το Facebook κατέλυσαν τη δημοκρατία και πώς η ιστορία μπορεί να επαναληφθεί.
Μια πολιτική σύμβουλος και μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος καταθέτει την ανατριχιαστική αλήθεια για τις εταιρείες δεδομένων, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων, οι οποίες πλουτίζουν καταχρώμενες πληροφορίες προσωπικού χαρακτήρα των πολιτών.
Η Μπρίτανι Κάιζερ ξεσκεπάζει τον τρόπο με τον οποίο η Cambridge Analytica εκμεταλλεύτηκε τα νομικά κενά του δικαίου περί προστασίας της ιδιωτικής ζωής, προκειμένου να εξασφαλίσει την πρώτη εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ το 2016 και εξηγεί πώς η ίδια ιστορία θα μπορούσε εύκολα να επαναληφθεί στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 2020. Όταν η Μπρίτανι Κάιζερ άρχισε να εργάζεται στην Cambridge Analytica – τη βρετανική συμβουλευτική εταιρεία που ίδρυσε ο Ρόμπερτ Μέρσερ, συντηρητικός δισεκατομμυριούχος και ευεργέτης του Ντόναλντ Τραμπ – ήταν μια νεαρή επαγγελματίας η οποία συνέχιζε τις ιδεαλιστικές σπουδές της πάνω στα ανθρώπινα δικαιώματα και στις διεθνείς σχέσεις.
Έχοντας ήδη συμμετάσχει στην προεκλογική εκστρατεία του Μπαράκ Ομπάμα το 2008, η ίδια φιλοδοξούσε να αξιοποιήσει τα ψηφιακά δεδομένα με σκοπό το κοινό καλό.
Όμως η εμπειρία που είχε από την Cambridge Analytica της άνοιξε τα μάτια μπροστά στους ανυπολόγιστους κινδύνους που επιφυλάσσει αυτός ο αρρύθμιστος οικονομικός κλάδος για την ιδιωτική ζωή και τη δημοκρατία.
Το «Στο στόχαστρο» είναι το χρονικό μιας δραματικής και σκανδαλώδους ιστορίας, η άνοδος και η πτώση της συγκεκριμένης εταιρείας όπως τη βίωσε η συγγραφέας από πρώτο χέρι.
Με το βιβλίο της αποκαλύπτει πώς η χαλαρή πολιτική προστασίας του Facebook, καθώς και η τρομερή έλλειψη εθνικών νομοθετικών ρυθμίσεων επέτρεψαν τη χειραγώγηση των ψηφοφόρων τόσο στη Μεγάλη Βρετανία όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες, εκεί όπου τα προσωπικά δεδομένα μετατράπηκαν σε όπλο για τη διάδοση ψευδών ειδήσεων και ρατσιστικών μηνυμάτων, τόσο κατά τη διάρκεια του δημοψηφίσματος για το Brexit, όσο και στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 2016.
Λογοτεχνικός Καζαμίας 2021
Συλλογικό έργο – Επιμέλεια: Αμάντα Μιχαλοπούλου
Ένα βιβλίο-έκπληξη για τη χρονιά που έρχεται. Ένα ημερολόγιο για καλό σκοπό.
Ένα ημερολόγιο για το 2021 και ταυτόχρονα ένας πρωτότυπος λογοτεχνικός Καζαμίας.
Μια φιλόδοξη ελληνική ηθογραφία, πολύπλευρη, ρετρό, λίγο λοξή, γραμμένη με πάθος και χιούμορ.
Με ύφος που κυμαίνεται από την νεοηθογραφία ως τον εξπρεσιονισμό και το συμβολισμό, και υπό την καθοδήγηση της Αμάντας Μιχαλοπούλου, τριάντα οχτώ
Νέοι συγγραφείς, που υπήρξαν μαθητές της, ανασυστήνουν δυο μεγάλες κατηγορίες του παλιού Καζαμία: τον «Ονειροκρίτη» (που περιγράφει τις πτήσεις του συλλογικού μας ασυνείδητου) και τις «Πρακτικές Συμβουλές Ζωής» (που επιφέρουν την απαραίτητη γείωση).
Σε αυτό το διαφορετικό ημερολόγιο δεν θα σημειώσετε μόνο το πρόγραμμα και τα ραντεβού της νέας χρονιάς. Θα συναντήσετε επίσης μια ετερόκλητη νεοελληνική παρέα που ονειρεύεται νύφες χωρίς πέπλο και κουζίνες στο βυθό, μαντάρει κάλτσες, ξεματιάζει, καθαρίζει κρεμμύδια χωρίς να δακρύζει, θεραπεύει το λουμπάγκο και βρίσκει τρόπους να περάσει τις κρύες νύχτες του χειμώνα.
Αν το καλοσκεφτείτε, είναι μια μικρή επανάσταση το να τρέφεσαι με τη λογοτεχνία της καθημερινής ζωής και να χρησιμοποιείς την πεζογραφία ως παυσίλυπο για όλους τους φόβους.
Γράφουν: Χρυσόστομος Αγαπητός, Μηνάς Αθανασιάδης, Ντομινίκ Ανδρεάδου-Μολίν, ΜαίρηΒαφειάδου, Λένα Βελόγλου, Γιώργος Βουργανάς, Σοφία Γιάγκα, Γαβριέλλα Γκόσεβιτς, Μαρία Γλυνού, Γιάννης Γορανίτης, Γιολάντα Γραμματικάκη, Κώστια Δανηλία, Γιάννης Δενδρινός, Σταυρούλα Δικαίου, Ευγενία Δούρου, Λίνα Ευδαίμων, Αλεξάνδρα Κ*, Έφη Καλογεροπούλου, Μαρία Καραμπάτη, Στέλλα Κάσδαγλη, Ιωάννα Κασιμάτη, Δήμητρα Κατή, Ευδοκία Κατσουρού, Όλγα Κοζάκου-Τσιάρα, Λένα Κομίνη, Αλεξάνδρα Κωνσταντιδέλλη, Ηλιάνα Κωτσίλα, Αγγελική Λάλου, Δήμητρα Λουκά, Έρα Μουλάκη, Σοφία Μπισιώτη, Σύλβια Μπίστη, Φανή Μυρωνάκη, Χριστίνα Ντούση, Άννα Παπαβασιλείου, Μυρτώ Σεϊζάνη, Αλεξάνδρα Σέλελη, Μαρίνα Τουπάι.
Η Αμάντα Μιχαλοπούλου είναι βραβευμένη συγγραφέας και καθηγήτρια δημιουργικής γραφής. Έχει διδάξει στο Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, στο Βρετανικό Συμβούλιο, στην ΠΥΡΝΑ, στηνARTENS, στο Μoυσείο Ηρακλειδών, στο Public, στους Christie’s κ.α. και έχει επιμεληθεί τον συλλογικό τόμο «Το μυστικό» με διηγήματα μαθητών της, που κυκλοφορεί επίσης από τις Εκδόσεις Καστανιώτη.
Κώστας Χατζηαντωνίου: «Το στέμμα των αυγών»
Ένα μυθιστόρημα για τις απαρχές της νεοελληνικής συνείδησης.
Σε μια κρίσιμη περίοδο της βυζαντινής ιστορίας επιστρέφει ο Κώστας Χατζηαντωνίου με το συναρπαστικό βιβλίο του «Το στέμμα των αυγών», ένα μυθιστόρημα που μας ταξιδεύει στον 13ο αιώνα και στην Αυτοκρατορία της Νικαίας, όπου τέθηκαν οι βάσεις ώστε να γεννηθεί η νεοελληνική συνείδηση.
Τον Αύγουστο του 1922, κατά την οπισθοχώρηση του ελληνικού στρατού από τη Μικρά Ασία, ο λοχαγός Αναγνώστου διασώζει ένα πολύτιμο ντοκουμέντο: ένα χειρόγραφο του 13ου αιώνα μεταγραμμένο στην νεοελληνική γλώσσα, σε έξι τετράδια. Συγγραφέας του βυζαντινού χειρογράφου –που δεν σώθηκε– φέρεται να είναι ο μοναχός Ευψύχιος και τόπος γραφής η Μονή Σωσάνδρων, στο φημισμένο όρος Σίπυλος της Ιωνίας.
Ενενήντα χρόνια αργότερα, το 2012, μια ηλικιωμένη Μικρασιάτισσα παραδίδει σε έναν συγγραφέα εκείνα τα τετράδια, που είχαν περιέλθει στην κατοχή της, και δίνει το έναυσμα για να ξετυλιχθούν τα μεγάλα γεγονότα της εποχής και η μυθιστορηματική ζωή του Ευψύχιου.
Σε κλίμα έντονου μυστηρίου και διαρκούς συσκότισης, περιγράφονται οι δραματικές στιγμές της άλωσης της Πόλης από τους Σταυροφόρους το 1204, η προσπάθεια των κατακτητών να οργανώσουν μια λατινική επικράτεια, αλλά και ο αγώνας των εκπατρισμένων Βυζαντινών να συγκροτήσουν στην Μικρά Ασία ένα εξόριστο βασίλειο μέχρι να ανακτήσουν την Κωνσταντινούπολη.
Άμος Οζ: «Η γυναίκα που γνώρισα»
Κατασκοπεύοντας την ουσία της ζωής.
Ένα από τα πλέον δημοφιλή έργα του σπουδαίου Ισραηλινού συγγραφέα σε νέα έκδοση και μετάφραση, από τα εβραϊκά, της Λουίζας Μιζάν.
Το μυθιστόρημα «Η γυναίκα που γνώρισα» είναι μία λεπταίσθητη αλλά και πληθωρική ιστορία στην οποία ο Άμος Οζ αποκρυπτογραφεί με απαράμιλλη δεξιοτεχνία τις άφατες διαστάσεις της καθημερινότητας.
Ο Γιοέλ Ραβίντ εργάστηκε επί σειρά ετών για τις μυστικές υπηρεσίες, αξιοποιώντας το υπερφυσικό του ένστικτο να οσμίζεται το ψέμα και την αλήθεια. Μετά τον χαμό της συζύγου του σε ένα περίεργο ατύχημα, μετακομίζει σε κάποιο προάστιο του Τελ Αβίβ με την κόρη του, τη μητέρα του και την πεθερά του. Αυτή η πρόωρη συνταξιοδότηση θα εξωθήσει τον κεντρικό ήρωα να επανεξετάσει και το δικό του παρελθόν, κυρίως όμως θα τον αναγκάσει να διερευνήσει το συντριπτικό αίνιγμα που σχετίζεται με τη ζωή και τον θάνατο της γυναίκας του.
Θα καταφέρει ένας άνθρωπος τόσο μονήρης και κλεισμένος στον εαυτό του να δείξει έμπρακτα το ενδιαφέρον του για την οικογένειά του, να ενταχθεί στην τοπική κοινότητα, να δημιουργήσει κοινωνικές επαφές και φιλίες;
«Στο μυθιστόρημα ‘‘Η γυναίκα που γνώρισα’’ ο Άμος Οζ επιδεικνύει, για μια ακόμη φορά, την εγνωσμένη ευφράδειά του. Ο τρόπος με τον οποίο ακτινογραφεί τον Γιοέλ, την κόρη του και τις γιαγιάδες της είναι συγχρόνως χιουμοριστικός, μελαγχολικός και συγκινητικός», έγραψαν οι «The New York Times».
Σταύρος Χριστοδούλου: «Τρεις σκάλες Ιστορία»
Ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα για τις ανεπούλωτες πληγές του 1974
Σαράντα έξι χρόνια από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, οι μικρές και οι μεγάλες πληγές της τραγωδίας παραμένουν ανοιχτές.
Στο νέο του μυθιστόρημα ο Σταύρος Χριστοδούλου –τιμημένος με το Βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με το Κυπριακό Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος για το Τη μέρα που πάγωσε ο ποταμός– αφηγείται μια «μικρή» ανθρώπινη ιστορία, εγκιβωτισμένη στη «μεγάλη» –και ανείπωτη– Ιστορία, όπου η μνήμη αλέθεται ανάμεσα στις μυλόπετρες του χρέους και του χρόνου.
Στο οπισθόφυλλο του βιβλίου, διαβάζουμε: Μετά την εισβολή στην Κύπρο το 1974, η δεκαοχτάχρονη Χλόη παραμένει για τρεις μήνες «εγκλωβισμένη» με τη μητέρα της στο εξοχικό τους, στη Λάπηθο, όπου βιάζεται κατ’ εξακολούθηση από έναν νεαρό Τούρκο.
Το κορίτσι μένει έγκυος, αλλά, πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα, αποφασίζει να γεννήσει το παιδί, αφού, όπως ομολογεί,«…και να το ρίξω, αυτό θα μεγαλώνει μέσα στο κεφάλι μου».
Σαράντα τρία χρόνια μετά, η Χλόη Αρτεμίου αποφασίζει να αντικρίσει κατάματα τους εφιάλτες της. Μια διαλυμένη γυναίκα στο αεροδρόμιο της Αθήνας, ανήμπορη να αποφασίσει αν θα βαδίσει προς την πύλη αναχωρήσεων με προορισμό την Κωνσταντινούπολη, όπου ζει ο βιαστής της. Θα καταφέρει να κάνει το βήμα που θα σηματοδοτήσει, επιτέλους, την ενηλικίωσή της;
Αγγελική Νικολούλη: «Θα γίνω σκιά σου»
Έχοντας ήδη αποκτήσει φανατικούς αναγνώστες από το πρώτο της μυθιστόρημα, η δημοφιλής δημοσιογράφος και συγγραφέας Αγγελική Νικολούλη επιστρέφει αυτόν τον μήνα (Νοέμβριο) με το νέο, πολυαναμενόμενο βιβλίο της «Θα γίνω σκιά σου».
Η σκοτεινή του υπόθεση –βασισμένη σε αληθινή ιστορία– συγκλονίζει, φέρνοντας στην επιφάνεια μοιραία πάθη, επτασφράγιστα μυστικά, οικογενειακά και κοινωνικά τραύματα.
Στο οπισθόφυλλο του βιβλίου, διαβάζουμε: «Αθήνα, μέρες Αποκριάς. Η Κατερίνα Ασλάνη –μια κοπέλα με μεγάλα όνειρα και πάθος για ζωή– εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Τα ερωτήματα για τους δικούς της βασανιστικά. Εγκατέλειψε τα πάντα κι έφυγε σε άλλη χώρα; Είδε κάτι τρομερό, την απειλούν και κρύβεται; Έπεσε θύμα δολοφονικής ενέργειας;
»Για τη ρεπόρτερ που αναλαμβάνει την έρευνα αρχίζει ένα ταξίδι υψηλού ρίσκου, από την Πλάκα και το Κολωνάκι ως το Παρίσι και από την Πάρο μέχρι τα Γιάννενα και τη Θεσσαλονίκη.
»Η αναζήτηση ξεκινά από τα νεανικά στέκια, περνά από ατελιέ καλλιτεχνών και καταλήγει στα σαλόνια της υψηλής κοινωνίας.
»Τρία πρόσωπα που εμπλέκονται δυσκολεύουν την έρευνα. Υπόθεση νεφελώδης, σε αχαρτογράφητα νερά. Επτασφράγιστα μυστικά και σβησμένα ίχνη. Μοιραία πάθη, επιπόλαια λάθη, οικογενειακά και κοινωνικά τραύματα έρχονται σταδιακά στην επιφάνεια. Μια επικίνδυνη αναμέτρηση με τις σκιές. Μια άγρια μάχη στο σκοτάδι μέχρι να φανεί το φως. Ένα τέλος απρόβλεπτο…».