Η γκαλερί σύγχρονης τέχνης BRAGGART παρουσιάζει Εικαστική Εγκατάσταση HERE HEAR ME στο Πάρκο καινοτομίας JOIST στη Λάρισα, στης 25 Νοεμβρίου 2022,18:00 – 22:00, Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών. Σας προσκαλούμε για να τιμήσουμε τις Γυναίκες.Αλληλεπιδραστής της Εικαστικής Εγκατάστασης ο τραγουδιστής, συνθέτης, στιχουργός και ποιητής NOMIK. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Το 2017 κυκλοφόρησε τον πρώτο σόλο αγγλόφωνο δίσκο του, αφιερωμένο στις γυναίκες με τίτλο « I ain’t gonna be a king», καθώς και την πρώτη του ποιητική συλλογή σε δίγλωσση έκδοση, με τίτλο « Της επιστροφής της διαδοχής».
Παράλληλα θα παρουσιαστή η Performance But he loves με τη Νάσια Καρατσιράκη
Το project με τίτλο “..but he loves me” είναι μία σειρά δράσεων με θέμα την ενδοοικογενειακή βία και την γυναικοκτονία με σημείο αναφοράς τον κύκλο της βίας και τα τρία στάδιά του, α) δημιουργία έντασης , β)έκρηξη και γ) «μήνας του μέλιτος».
Η performance σχετίζεται με το τρίτο στάδιο αυτού του κύκλου, στο οποίο ο δράστης δείχνει την ευγένεια και την μεταμέλειά του, δίνει υποσχέσεις, αναγνωρίζει την λανθασμένη του συμπεριφορά αλλά δεν αναλαμβάνει την ευθύνη μεταθέτοντας την στο θύμα που τον εξώθησε να συμπεριφερθεί με αυτόν τον τρόπο. Έτσι η γυναίκα εγκλωβίζεται και θυματοποιείται ενώ παράλληλα επιλέγει την τρυφερή πλευρά ως χαρακτηριστική του «πραγματικού» εαυτού του δυσκολευόμενη να συμπεριλάβει στην εικόνα που έχει για αυτόν το βίαιο κομμάτι της συμπεριφοράς του. Οδηγώντας έτσι στην επανάληψη.
Την εγκατάσταση με τα φουστάνια αναφορά στο έργο της Judy Chigago θα πλαισιώσει η εγκατάσταση της Ζωή Αντύπα
At first she was afraid, Then you petrified
Με αφετηρία την εγκατάσταση της Judy Chicago, ένα δείπνο- αφιέρωμα στις γυναίκες που η συμβολή τους ήταν σημαντική στην κοινωνία και ιδιαίτερα στο γυναικείο ζήτημα, το At First She Was Afraid, Then You Petrified, εξετάζει την παρουσία μιας γυναίκας- σύμβολο ισχύος της μυθολογίας, την Μέδουσα.
Ο μύθος της Μέδουσας αποτελεί μεν ένα προϊόν φαντασίας,η αφήγηση όμως αυτή μας είναι κάπως οικεία: μια ιστορία βιασμού, victim blaming και εκδίκησης.
Το πλάσμα με φίδια αντι για μαλλιά και μάτια που πετρώνουν αποτελεί ένα μύθο ευρέως αναγνωρίσημο και η διάδοση του είχε ως συνέπεια μεταβολές , ανάλογα με τις ανάγκες της εποχής με αποτέλεσμα να έχει δεχθεί πολλαπλές ερμηνείες και να έχει λεχθεί με πολλαπλές εκδοχές. Αρχικά ως φρικτό τέρας με αμφίβολο φύλο, έπειτα με χαρακτηριστικά συμβατά στα πρότυπα της γυναικείας ομορφιάς , σύμβολο κατα της έμφυλης βίας από τον Οβίδιο αλλά και έπαθλο του Περσέα, , σύμβολο γοητείας αποτον οίκο Versache, φτάνοντας το 2008 το γλυπτό του Luciano Garbati συνδεδεμένο με το κινήμα #metoo,να αντιστρέφει τους ρόλους. Αντικείμενο φθόνου και εκδίκησης , η Μέδουσα ήταν το θύμα που μισήθηκε και τιμωρήθηκε σαν θύτης, που ακόμα και μετά την τιμωρία της ήταν η “άλλη” που έπρεπε να εξωντοθεί .Την καταράστηκε λοιπόν μια εξουσία για αυτό που ήταν ή αποτέλεσε το εξιλαστήριο θύμα;
Πόσο διαφορετική θα ήταν η ιστορία αν γραφόταν σήμερα; Πόσο πραγματικά απέχει η αντιμετώπιση των θυμάτων έμφυλης βίας στην σύγχρονη εποχή; Το μοτίβο φαίνεται να επαναλαμβάνεται: ποια ήταν η Μέδουσα, τι φορούσε και τι γύρευε στον ναό της Αθηνάς εκείνη την ώρα;
Διοργάνωση: BRAGGART Gallery www.braggart.gr
T: 6908622813, 2492022075 / Είσοδος ελεύθερη
Εγκαίνια: 25 Νοεμβρίου, 18:00 – 22:00
Τόπος παρουσίασης: JOIST Innovation Park Βαλτετσίου και Τριπόλαιος, Λάρισα
Ποίημα: Ελένη Γάτσιου
Γραφιστική Επιμέλεια: Γιάννης Πέτρου / korax
Έργο Αφίσας: Εβίτα Βουδούρη
Χορηγός: KATSAROS DISTILLERY
Το αποσταγματοποιείο KATSAROS DISTILLERY θα προσφέρει στους φιλότεχνους που θα την επισκεφθούν, την ευχαρίστηση να γευτούν το Παλαιωμένο Τσίπουρο της οικογένειας Κατσάρου.
Η οικογένεια Κατσάρου παράγει Ούζο για 160 χρόνια, χρησιμοποιώντας την πείρα τεσσάρων γενεών και μια παράδοση που μεταφέρεται μυστική από γενεά σε γενεά. Το προϊόν έχει βραβευτεί σε πολλές Ευρωπαϊκές εκθέσεις γεγονός που αποδεικνύει την υψηλή ποιότητά του.
Με εκτίμηση