Η λήξη των εκδηλώσεων του Δεκαπενταύγουστου και η σταδιακή επιστροφή των Λαρισαίων πίσω στην πόλη, θα σημάνουν εκ των πραγμάτων και την επίσημη έναρξη της προεκλογικής περιόδου, με φόντο τις δημοτικές εκλογές του Οκτωβρίου. Πρόκειται για το διάστημα που οι δημοτικές παρατάξεις θα καταθέσουν και επίσημα το πρόγραμμά τους, προσπαθώντας να δώσουν απαντήσεις σε όλα τα μεγάλα ζητήματα, τόσο του παρόντος όσο και του μέλλοντος, που αφορούν τους κατοίκους της πόλης.
Αναμφισβήτητα ένα από τα θέματα που αναμένεται να κυριαρχήσει στον δημόσιο διάλογο είναι το κυκλοφοριακό και οι χώροι στάθμευσης, καθώς ήδη οι δυο βασικές αντίπαλες δημοτικές παρατάξεις έχουν λάβει τα κατάλληλα μηνύματα και ετοιμάζονται να βάλουν τις τελευταίες πινελιές στο πρόγραμμά τους, “ξιφομαχώντας” για τις “καταλληλότερες” και “αποτελεσματικότερες” λύσεις σε ένα πρόβλημα το οποίο οι Λαρισαίοι θεωρούν “νούμερο ένα” της τρέχουσας περιόδου.
Ήδη έχουμε πάρει μια πρώτη γεύση των όσων θα επακολουθήσουν, καθώς τόσο ο δήμαρχος Λαρισαίων κ. Απόστολος Καλογιάννης, όσο και ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Θανάσης Μαμάκος, έχουν καταθέσει τους βασικούς άξονες των προτάσεων τους.
Μελετώντας κανείς λοιπόν τους βασικούς άξονες των προτάσεων αυτών μπορεί να καταλήξει σε κάποια, πρώτα, συμπεράσματα:
Πρώτον, και οι δυο αναγνωρίζουν την σοβαρότητα του προβλήματος.
Δεύτερον, κανείς δεν μιλάει για ανατροπή της υφιστάμενης κατάστασης που δημιούργησε το ΣΒΑΚ και επιστροφή στην πρότερη κατάσταση.
Τρίτον και οι δυο αναγνωρίζουν ως λύση την δημιουργία περισσότερων πάρκινγκ τόσο στο κέντρο, όσο και περιφερειακά της πόλης.
Τέταρτον, και οι δυο ρίχνουν βάρος στην ελεγχόμενη στάθμευση.
Ωστόσο υπάρχει κάτι που δεν ακούγεται από το στόμα κανενός εκ των δυο βασικών διεκδικητών του δημαρχιακού θώκου: ένα σχέδιο δημοτικής αστικής συγκοινωνίας.
Στην πόλη της Λάρισας το μονοπώλιο του αστικού ΚΤΕΛ είναι αυτό που προσδιορίζει και θέτει το πλαίσιο των μετακινήσεων, όσον αφορά την χρήση του λεωφορείου από τους πολίτες.
Γιατί λοιπόν η επόμενη δημοτική αρχή να μην θέσει τέλος στο μονοπώλιο αυτό;
Πριν προλάβουν οι επαΐοντες να ισχυριστούν πως κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο, αν όχι αδύνατον, λόγω της ισχύουσας νομοθεσίας, εύκολα θα απαντούσε κάποιος πως καμία δημοτική αρχή με όραμα για την ανάπτυξη της πόλης δεν θα σταματούσε σε πρόσκαιρους περιορισμούς.
Όποιος πραγματικά πιστεύει πως η Λάρισα θα πρέπει να αναπτυχθεί με λιγότερα αυτοκίνητα στο κέντρο της, τότε οφείλει να εξετάσει, να προτείνει και τελικά να χρησιμοποιήσει όλα εκείνα τα εργαλεία που θα βοηθούν στην επίτευξη αυτού του στόχου.
Αναρωτιέμαι για παράδειγμα, πώς είναι δυνατόν να τίθεται στο τραπέζι του διαλόγου η πρόταση του ΤΕΕ-ΤΔΚΘ, όπως την μετέφερε ο κ. Μαμάκος, για δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ κάτω από την κεντρική πλατεία της πόλης(!) -κάτι που αν υποτεθεί πως ξεκινούσε και δεν σταματούσε στην πρώτη σκαπάνη λόγω της Εφορείας Αρχαιοτήτων, θα έκανε είκοσι χρόνια για να ολοκληρωθεί-, ενώ ένα σχέδιο αστικής δημοτικής συγκοινωνίας δεν μπαίνει καν στη συζήτηση.
Πρόκειται για θέμα ταμπού;
Πρόκειται για ερασιτεχνικό σχεδιασμό;
Ή για εξυπηρέτηση συμφερόντων;
Μπορεί τίποτα απ όλα αυτά. Ωστόσο δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο…