Οι τάσεις στα εκλογικά σώματα των χωρών της Ευρώπης είναι εδώ και καιρό δεδομένες. Η ακρίβεια, η κρίση αγοραστικής δύναμης δηλαδή, και το μεταναστευτικό-εγκληματικότητα έχουν κάνει τους πολίτες των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αναζητούν ασφάλεια. Το αγροτικό ζήτημα έρχεται να ενδυναμώσει αυτήν την ανάγκη αφού για τους αγρότες πρόκειται για ασφάλεια του μέλλοντος της οικογένειάς τους αλλά και για τους υπόλοιπους πολίτες για διατροφική ασφάλεια. Η αναζήτηση αυτή τους οδηγεί στο να «αγοράζουν» το αίσθημα ασφαλείας από αυτούς που το πουλάνε, οι οποίοι δεν είναι άλλοι από τα συντηρητικά κόμματα, κυρίως τα αντισυμβατικά. Έτσι παρατηρείται άνοδος των κομμάτων αυτών ανά την Ευρώπη, με τις ευρωεκλογές που έρχονται να αποτελούν ορόσημο για την πορεία της Ένωσης.
Γιατί όμως ο κόσμος στρέφεται κυρίως προς τα αντισυμβατικά συντηρητικά κόμματα; Διότι στην πλειοψηφία τους τα κεντροαριστερά και αριστερά κόμματα μπορεί να προσφέρουν ασφάλεια στον τομέα της οικονομίας αλλά στο μεταναστευτικό και την εγκληματικότητα τοποθετούνται ενάντια στις τάσεις των εκλογικών σωμάτων. Τα ανοιχτά σύνορα και οι ποινές χάδι δεν λύνουν το πρόβλημα, αντιθέτως το επιδεινώνουν. Επίσης, αρκετά από τα κεντροδεξιά κόμματα της Ευρώπης προσπαθούν σε επίπεδο κοινωνικής προόδου να συναγωνιστούν τα σοσιαλδημοκρατικά και φιλελεύθερα κόμματα κάτι που έρχεται σε αντίθεση με μεγάλη μερίδα των ψηφοφόρων. Επίσης, στο μεταναστευτικό δείχνουν να έχουν λιγότερο σκληρή στάση από ότι απαιτούν οι τάσεις των εκλογικών σωμάτων των χωρών τους. Έτσι η ροή των ψηφοφόρων προς τα αντισυμβατικά συντηρητικά κόμματα δεν ανακόπτεται, δίχως αυτό να σημαίνει πως οι ψηφοφόροι συμπάθησαν τους αντισυμβατικούς. Απλά τους προσφέρουν αυτό που θέλουν.
Να το πω πιο απλά. Όταν κάποιος πηγαίνει στη λαϊκή να αγοράσει λεμόνια θα ψάξει να βρει λεμόνια. Θα πάει πρώτα στον πωλητή που έχει τις καλύτερες σχέσεις. Εάν δε δει λεμόνια στον πάγκο του θα φύγει και θα ψάξει αλλού. Εάν μόνο ένας πουλάει λεμόνια τότε θα τα αγοράσει από αυτόν. Χρειάζεται να έχει καλές σχέσεις μαζί του; Όχι. Χρειάζεται να τον συμπαθεί; Όχι. Τι χρειάζεται; Απλά να πουλάει λεμόνια. Εάν τώρα ο αγαπημένος του πωλητής έχει πορτοκάλια και προσπαθεί να τον πείσει πως θα κάνουν τη δουλειά το ίδιο καλά με το λεμόνι το πολύ πολύ να τον εκνευρίσει και να αλλάξει άποψη για τον πωλητή. Λεμόνια θέλει, λεμόνια θα πάρει.