Γιορτάζοντας 15 χρόνια από την ίδρυσή της η Centaurus Racing του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας έδωσε δυναμικό παρών στην 88η ΔΕΘ, με το τελευταίο της μονοθέσιο «Pyrius R» να κεντρίζει τα βλέμματα και την ομάδα να αποσπά κολακευτικά σχόλια για τις επιτυχίες της, την ώρα που το ενδιαφέρον της στρέφεται στη μετάβαση σε ηλεκτρικό μονοθέσιο.
Με τη λήξη της σεζόν 2024 και τη συμμετοχή της σε 3 διαγωνισμούς σε Αυστρία, Ουγγαρία και Τσεχία, η ομάδα της Centaurus Racing κατέγραψε μια άκρως επιτυχημένη πορεία, ενώ το τελευταίο της μονοθέσιο Pyrius R ξεπέρασε κάθε προηγούμενο στην 15ετή της διαδρομή, με την ομάδα να προχωρά σε σχετικό απολογισμό, περιγράφοντας την αξιοσημείωτη πορεία της ως εξής:
Ανοίγοντας τον δρόμο για μια έντονη και ανταγωνιστή περίοδο στην οποία πρόκειται να αγωνιστεί ανάμεσα στις καλύτερες ομάδες του κόσμου στην κατηγορία μονοθέσιων εσωτερικής καύσης και με πρωταγωνιστή τον Pyrius R, το 10ο στην σειρά μονοθέσιο της ομάδας, η Centaurus Racing κάνει πρώτη στάση στο Red Bull Ring της Αυστρίας, μια από τις πιο γνωστές πίστες F1. Ανάμεσα στις καλύτερες ομάδες της combustion κατηγορίας, η ομάδα σημείωσε σημαντικές διακρίσεις τόσο στα στατικά όσο και στα δυναμικά αγωνίσματα. Συγκεκριμένα, η ομάδα έλαβε την 2η θέση στο στατικό αγώνισμα της Κοστολόγησης του αυτοκινήτου (Cost & Manufacturing event), την 3η θέση στο αγώνισμα του Μηχανολογικού Σχεδιασμού (Engineering Design event), την 3η θέση στο δυναμικό αγώνισμα του Endurance, πετυχαίνοντας μάλιστα τον 3ο καλύτερο χρόνο σε μια πίστα 22km και τέλος την 3η θέση στην Αποδοτικότητα του μονοθέσιου, κατακτώντας έτσι την 4η θέση στην Overall κατάταξη του διαγωνισμού.
Συνεχίζοντας στην Ουγγαρία στην πίστα του ZalaZone, με ακόμη περισσότερες διακρίσεις, η ομάδα κατάφερε να σημειώσει την 1η θέση στο στατικό αγώνισμα του Μηχανολογικού Σχεδιασμού, τη 1η θέση στην Κοστολόγηση και Κατασκευή του αυτοκινήτου, τη 2η θέση στην παρουσίαση του Επιχειρηματικού πλάνο (Business Plan Presentation) κατακτώντας έτσι την 1η θέση στο Static Overall, δηλαδή 1η θέση σε όλη την κατηγορία στατικών αγωνισμάτων. Ακόμη, το μονοθέσιο σημείωσε τον 2ο καλύτερο χρόνο στο αγώνισμα του Autocross, έτσι η ομάδα κατάφερε να συγκεντρώσει τους απαραίτητους πόντους που την οδήγησαν στην 3η θέση οverall για το FS East.
Τέλος, στην Τσεχία, στην πίστα του Autodrom Most, η ομάδα κατέκτησε την 1η θέση στο αγώνισμα του μηχανολογικού σχεδιασμού, την 3η θέση στο αγώνισμα της κοστολόγησης του αυτοκινήτου, ενώ στα δυναμικά αγωνίσματα σημείωσε τη 2η θέση στο Autocross, τη 2η θέση στην αποδοτικότητα (Efficiency) του μονοθέσιου και την 3η θέση στο endurance. Μάλιστα στο τελευταίο η ομάδα σημείωσε το γρηγορότερο Driver change σε όλη την διοργάνωση εξασφαλίζοντας ένα ακόμα special award. Η ομάδα έτσι κατέκτησε την 3η θέση του βάθρου για την Overall κατάταξη του FS Czech Republic, ολοκληρώνοντας έτσι μια επιτυχημένη αγωνιστική χρονιά με συνολικά 18 διακρίσεις. Αξίζει να αναφερθεί ότι κυριάρχησε στο βάθρο του διαγωνισμού το γαλανόλευκο χρώμα καθώς 2 από τις 3 κορυφαίες ομάδες έφεραν την ελληνική σημαία.
«Η ομάδα με τη φετινή σεζόν έχει ολοκληρώσει μια επιτυχημένη πορεία 15 χρόνων έρευνας και καινοτομίας στην κατηγορία μονοθέσιων εσωτερικής καύσης και θέτει καινούργιους και υψηλότερους στόχους για την ερχόμενη χρονιά καθώς προχωράει στη μετάβαση σε ηλεκτρικό μονοθέσιο. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας που στέκεται αρωγός στο έργο μας, την Περιφέρεια Θεσσαλίας, τους χορηγούς μας, αλλά και τους ανθρώπους που μας στηρίζουν σε αυτή την πολυετή προσπάθεια», αναφέρει χαρακτηριστικά η πολυβραβευμένη ομάδα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Ε.Π.