Τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση και των τελευταίων 22 κρατικών αεροδρομίων, τα οποία διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ανοίγει η ολοκλήρωση της παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπερταμείου το απόγευμα της Παρασκευής, η διαδικασία για την παραχώρηση του αερολιμένα της Καλαμάτας προχωρά τελικώς με ένα σχήμα καθώς στον διαγωνισμό που «τρέχει» εδώ και περίπου μία διετία, κατατέθηκε μία και μοναδική προσφορά. Στόχος πλέον είναι η ανακήρυξη του οριστικού αναδόχου να έχει κλείσει έως το τέλος της χρονιάς ώστε η υπογραφή της σύμβασης να γίνει στις αρχές του 2025 και ταυτόχρονα να ετοιμάζεται η εκκίνηση του διαγωνισμού και για τα υπόλοιπα 22 αεροδρόμια.
Ανοίγει ο δρόμος και για τα υπόλοιπα 22 αεροδρόμια
Στις αρχές του 2025 θα εκκινήσει η διαδικασία για την παραχώρηση και των μικρών 22 αεροδρομίων που διατηρεί υπό τον έλεγχό της η ΥΠΑ.
Το Υπερταμείο έχει αποφασίσει η παραχώρησή τους να προχωρήσει σε ένα ενιαίο cluster προκειμένου οι αερολιμένες που δεν εμφανίζουν σημαντική εμπορική δραστηριότητα ή δεν έχουν αυξημένη τουριστική κίνηση και δε θεωρούνται «φιλέτα», όπως για παράδειγμα τα αεροδρόμια της Πάρου ή της Νάξου, να μη μείνουν στα «αζήτητα».
Το Υπερταμείο «τρέχει» ήδη τις σχετικές ασκήσεις με στόχο να αποτυπωθεί και να αξιολογηθεί η υφιστάμενη κατάσταση στα αεροδρόμια, ενώ ταυτόχρονα εξετάζεται και κάθε σχετική παράμετρος, όπως για παράδειγμα εάν οι διάδρομοι προσγείωσης/απογείωσης επαρκούν ή απαιτούν επεκτάσεις, εάν κάποιο από τα αεροδρόμια μπορεί να έχει και άλλες χρήσεις ή να δεχτεί learjets, κλπ προκειμένου να οριστικοποιηθούν οι μελέτες για την καταγραφή των απαραίτητων επεκτάσεων για τη βελτίωση των υποδοµών και του ηλεκτροµηχανολογικού εξοπλισμού. Οι σύμβουλοι πραγματοποιούν επιτόπιες επισκέψεις με στόχο να καταρτίσουν ένα επιχειρησιακό σχέδιο για καθένα από τα αεροδρόμια προκειμένου στη συνέχεια να προκύψει το συνολικό business plan και να καταλήξουν στο χρηματοδοτικό μοντέλο, το οποίο πιθανώς να είναι Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ώστε να είναι ελκυστικό. Αυτό, πάντως, είναι κάτι το οποίο ακόμα δεν έχει αποφασιστεί, όπως επίσης και η συμμετοχή του Δημοσίου.
Έως τώρα έχει επικαιροποιηθεί η μελέτη µε την προβλεπόμενη ανάπτυξη της επιβατικής κίνησης, η οποία εμφανίζει αύξηση. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το πρώτο εξάμηνο του 2024 η επιβατική κίνηση τους 22 αερολιμένες ενισχύθηκε κατά 6,34%, σε 4.032.909 επιβάτες, ενώ εκτιμάται πως η αύξηση αυτή θα ήταν πολύ μεγαλύτερη εάν οι υποδομές των συγκεκριμένων αεροδρομίων είχαν βελτιωθεί.