Το μείζον ερώτημα αν μπορεί σήμερα η κυβέρνηση, δύο χρόνια μετά το πολύνεκρο έγκλημα των Τεμπών, να πει στον ελληνικό λαό ότι είναι ασφαλή τα τρένα, έθεσε από το βήμα της Βουλής, ο Τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κ. Βασίλης Κόκκαλης, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου με τίτλο «Αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα».
Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Κόκκαλης, «συζητιέται, σχεδόν δύο χρόνια από την τραγωδία των Τεμπών και είναι απολύτως λογικό και φυσιολογικό η λέξη, η κρίσιμη πλέον, να είναι η λέξη ασφάλεια. Η ασφάλεια των σιδηροδρόμων και η ασφάλεια που πρέπει να νιώθει ο πολίτης όταν χρησιμοποιεί τον σιδηρόδρομο και γενικά όταν χρησιμοποιεί τα δημόσια μέσα μεταφοράς. Εσφαλμένως κάποιοι αναγάγουν τη λέξη ασφάλεια μόνο στο πεδίο της έννομης τάξης, πλην όμως η ασφάλεια έχει να κάνει με το πόσο νιώθει ασφαλής ο πολίτης στις μεταφορές του. Αυτό κλονίστηκε ανεπανόρθωτα με αυτό το οποίο έγινε στα Τέμπη, όπως κλονίστηκε και η εμπιστοσύνη του πολίτη στο κράτος. Γι’ αυτό και η απαξίωση του πολιτικού συστήματος.
Όπως είπε ο Υφυπουργός, είναι ιερή μας πλέον υποχρέωση να μην ξαναέχουμε τέτοια τραγωδία. Γι’ αυτό, όπως είπε απευθυνόμενος στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, τηλεδιοίκηση σε δύο σημεία ανέφερε ότι δεν υπάρχει σήμερα. Δεν έχουμε στα Σεπόλια και στη Θεσσαλία λόγω Ντάνιελ.
Αλήθεια, κύριοι της Κυβέρνησης, ή δεν έχετε ιδέα, πραγματικά δεν γνωρίζετε τι συμβαίνει στον σιδηρόδρομο, ή λέτε ψέματα. Ειλικρινά, δεν μπορεί να εξαχθεί άλλο συμπέρασμα.
Εσείς μας κατηγορείτε ότι είμαστε μικρόψυχοι, ως Αντιπολίτευση, ότι είμαστε τοξικοί, ότι είμαστε λαϊκιστές. Αλλά το να προσπαθείτε, ξέρετε, να κάνετε το άσπρο μαύρο και να αντιστρέψετε μια πραγματικότητα, δυστυχώς για εσάς, θα σας διαψεύδει η πραγματικότητα.
Λοιπόν, «Πειραιάς-Ρέντης δεν λειτουργεί η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση». Το γεγονός ότι δεν υπήρχε ποτέ, εδώ δεν κάνουμε αντιπολίτευση τι έκανε ο ένας, τι έκανε ο άλλος. Ζητούμενο είναι να έχει ασφάλεια ο πολίτης.
«Ρέντης, λειτουργούν μόνο τα κύρια φωτοσήματα εισόδου. Ταύρος-Ρουφ- Αθήνα, μη λειτουργία φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης. Αθήνα-Άγιοι Ανάργυροι, υπάρχει μονοδρόμηση χωρίς φωτοσήμανση και τηλεδιοίκηση. Λιόσια-Κιάτο, δεν λειτουργεί η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση. Τα τούνελ στο συγκεκριμένο τμήμα έχουν πολλά ζητήματα σχετικά με την ασφάλεια. Οινόη-Χαλκίδα, η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση είναι εκτός λειτουργίας με μοναδικά λειτουργικά τα φωτοσήματα εξόδου Οινόης. Πύργος, στην περιοχή του Πύργου η κατάσταση είναι εξαιρετικά προβληματική, η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση δεν λειτουργούν. Δεν υπάρχει η εγκατάσταση. Πάτρα, η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση δεν λειτουργούν σε παρένθεση «δεν υπάρχει η εγκατάσταση». Οι επικοινωνίες μέσω GSMR δεν λειτουργούν. Λιανοκλάδι, τα δρομολόγια έχουν ανασταλεί λόγω καταστροφών. Άγιος Στέφανος Ξυνιάδος- Παλαιοφάρσαλος μονοδρόμηση με μη λειτουργία φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης. Στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα η γραμμή παραμένει εκτός λειτουργίας λόγω καταστροφών από Ντάνιελ. Βόλος, στην περιοχή του Βόλου καταγράφονται τα εξής προβλήματα, λόγω του Ντάνιελ: Το τρενάκι του Πηλίου λειτούργησε από 5 Μαΐου 2024 έως 18 Σεπτεμβρίου 2024 και σταμάτησε λόγω έλλειψης τροχαίου υλικού. Επανεκκίνησε το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2024 με αποτέλεσμα την εκτροχίαση ενός άξονα. Θεσσαλονίκη, προβλήματα με την υψηλή βλάστηση. Θεσσαλονίκη-Στρυμόνας, κακή κατάσταση γραμμής με λειτουργία φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης. Στρυμόνας-Κουλάτα, μερικώς ανακαινισμένη γραμμή χωρίς λειτουργεία φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης. Γραμμή Θεσσαλονίκη-Γευγελή, χαμηλή ταχύτητα δρομολογίων, λόγω της κατάστασης της γραμμής. Δεν λειτουργεί η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση, σε παρένθεση «υπό ανάταξη»». Αυτά τα λένε οι εργαζόμενοι. Δεν τα λέει η Αντιπολίτευση.
Το ερώτημα είναι τώρα, είναι ασφαλή, μπορείτε να πείτε στον ελληνικό λαό ότι σήμερα είναι ασφαλή τα τρένα; Να τα εμπιστευτούνε, ναι ή όχι;
Επίσης, το Σωματείο Εργαζομένων Επιβατικών Προαστιακού σε συνάντηση που είχαν με εσάς, κύριε Οικονόμου, λένε: «Ως προς τα υπόλοιπα ζητήματα ασφάλειας και ποιότητας υπηρεσιών στον Προαστιακό της Αθήνας δεν υπήρξε καμία συγκεκριμένη δέσμευση για το άμεσο μέλλον πέραν της αναφοράς στο νέο νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα. Ωστόσο, ακριβώς επειδή το ΣΕΕΠ και όλοι οι επιβάτες του προαστιακού παρακολουθούν με αγωνία κάθε σχετική εξέλιξη, αναμένουμε από το Υπουργείο». «Επειδή όλοι οι επιβάτες του προαστιακού θεωρούμε την επίλυση των ζητημάτων κρίσιμης σημασίας, απαιτούμε άμεσα μέτρα για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων».
Επίσης, «νιώθουν απογοήτευση οι επιβάτες» –προσέξτε- «επειδή διαπίστωσαν ότι ένα από τα βασικά τους αιτήματα για την ενίσχυση της ασφάλειας, δηλαδή το νέο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο τμήμα ΣΚΑ-Κιάτο σχεδιάζεται να υλοποιηθεί σε βάθος τετραετίας».
Τώρα είναι και αυτοί τοξικοί; Είναι λαϊκιστές; Είναι μικρόψυχοι; Εγώ δεν θα κάνω μάθημα, όπως μας έκαναν, για το πώς πρέπει να είναι η
Κύριοι Υπουργοί, ακούστε. Όσο και να προσπαθείτε να ωραιοποιήσετε μια κατάσταση, ο κ. Ταχιάος είπε -δεν θα χρησιμοποιήσω τα λόγια του, κύριε Πρόεδρε, για να ανοίξει διάλογος- «δεν θα το πει κανείς». Προς τιμήν του. Προς τιμήν του. Αλλά όταν προσπαθείτε να παρουσιάσετε μια πραγματικότητα, μια δήθεν πραγματικότητα, η οποία όμως προσκρούει σε αυτό το οποίο ζούμε όλοι μας και περισσότερο αυτοί που ανεβαίνουν, που χρησιμοποιούν το τρένο, τότε είναι ακόμα χειρότερο, όχι μόνο για εσάς, για όλους τους πολίτες. Σοβαρευτείτε και προσγειωθείτε» κατέληξε ο Λαρισαίος πολιτικός.
Μπορείτε να δείτε όλη την ομιλία του κ. Κόκκαλη: