Της Ειρήνης Παπουτσή
Απάντηση στο δημοσίευμα της LarissaPress σχετικά με την ταλαιπωρία που υπέστη ογκολογικός ασθενής που επισκέφθηκε το Κέντρο Υγείας Φαρκαδόνας έδωσε ο διοικητής της 5ης ΥΠΕ, Φώτης Σερέτης, σημειώνοντας τα εξής:
«Για την πλήρη ενημέρωση όσον αφορά στο δημοσίευμά σας «Μπαλάκι ηλικιωμένος Καρκινοπαθής στο ΚΥ Φαρκαδόνας» αναφέρουμε τα παρακάτω:
Ο ασθενής εξυπηρετήθηκε ΑΜΕΣΑ στο ΓΝ Τρικάλων από ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ Ογκολογική Νοσηλεύτρια, στο Ιατρείο της Ογκολογικής Κλινικής! Η κόρη του ασθενούς ΔΗΛΩΣΕ ότι η υπάλληλος της εταιρίας που προμηθεύει το συγκεκριμένο Port A Cath την έχει εκπαιδεύσει στο χειρισμό του και επειδή ξέχασε το fl Ηπαρίνης, ζήτησε από την Νοσηλεύτρια ένα fl Ηπαρίνης.
Η περιποίηση και ο Ηπαρινισμός ενός Port A Cath αποτελεί μια ΕΝΤΕΛΩΣ εξειδικευμένη πράξη και πραγματοποιείται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από Ιατρό ή Νοσηλευτή Ογκολογίας.
Ο καθετήρας τοποθετείται συνήθως από Αγγειοχειρουργό και βάσει του best practice η περιποίησή του γίνεται ΜΟΝΟ από εξειδικευμένο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΥΓΕΙΑΣ! Υπάρχει πάντα ο κίνδυνος αιμορραγίας λόγω της Ηπαρίνης και λοιμώξεων από κακό χειρισμό.
Θα πρέπει να τονιστεί ότι η σωστή αντιμετώπιση των Ογκολογικών Ασθενών γίνεται πάντοτε με τα ισχύοντα Διεθνή Ιατρικά Πρωτόκολλα».
Σ.Σ.: Προφανώς και δε διαφωνούμε ως προς την άμεση αντιμετώπιση του περιστατικού στο Γενικό Νοσοκομείο Τρικάλων, κάτι άλλωστε που επισημάνθηκε στο ρεπορτάζ. Το ερώτημα ωστόσο παραμένει.
Ο ασθενής έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετείται για τη συγκεκριμένη ιατρική πράξη από δομή Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και αν όχι, όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, πως κατέληξε να εξυπηρετηθεί την προηγούμενη φορά;
Αν μη τι άλλο θα συμφωνήσουμε στο ότι «η σωστή αντιμετώπιση των Ογκολογικών Ασθενών γίνεται πάντοτε με τα ισχύοντα Διεθνή Ιατρικά Πρωτόκολλα», ωστόσο μήπως θα πρέπει να ξεκαθαριστεί στους ογκολογικούς ασθενείς ποιες τελικά είναι οι δυνατότητες των Κέντρων Υγείας ώστε να μην ταλαιπωρούνται, πόσο δε περισσότερο όταν έχουμε να κάνουμε με ηλικιωμένους ανθρώπους;