Αντίστοιχη εικόνα με την αυξημένη κίνηση της εορταστικής περιόδου, ευελπιστούν να δουν στα καταστήματά τους οι έμποροι, κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων που ξεκινούν τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου.
Την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, το 45% των επιχειρήσεων κατέγραψε υψηλότερες πωλήσεις σε σχέση με το 2023 ενώ το 39% παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε η ΕΣΕΕ. Παράλληλα, το 43% των επιχειρήσεων εμφανίζεται, από «πολύ», έως και «πάρα πολύ» ικανοποιημένο από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα ενώ το 46% δηλώνει «μέτρια» ικανοποιημένο.
Την ίδια στιγμή, οι αγοραστικές συνήθειες που έχουν υιοθετήσει πλέον οι Έλληνες εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, διατηρήθηκαν και στη διάρκεια των γιορτών: η πλειονότητα των καταναλωτών κινήθηκε «στοχευμένα» και απέφυγε να παρασυρθεί σε «αυθόρμητες» αγορές. Για το 34% των επιχειρήσεων, μάλιστα, τα πιο φθηνά προϊόντα ήταν εκείνα που προτιμήθηκαν από τους καταναλωτές, ενώ σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (49%) πραγματοποίησαν προσφορές ακόμη και κατά την εορταστική περίοδο.
Με βάση την παραπάνω εικόνα, διαμορφώνονται και οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου για την προσεχή περίοδο των εκπτώσεων. Συγκεκριμένα, μία στις τρεις επιχειρήσεις (32%) εκτιμά πως οι πωλήσεις θα διαμορφωθούν σε μέτρια επίπεδα, το 28% αναμένει βελτίωση, ενώ το 26% (επιχειρήσεις τροφίμων) δεν συμμετέχει στις εκπτώσεις.
Η αγορά της Λάρισας
Το ζεστό κλίμα που επικράτησε στην αγορά της Λάρισας κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων θέλουν να διατηρηθεί οι έμποροι της πόλης, οι οποίοι είδαν πολύ κόσμο να επισκέπτεται τα καταστήματά τους.
Οι εκδηλώσεις που σχεδίασε και υλοποίησε η δημοτική αρχή κατά τη διάρκεια των χριστουγεννιάτικων εορτών βοήθησαν σημαντικά ώστε ο κόσμος να βρεθεί στην καρδιά της αγοράς και αυτό είναι ένα στοιχείο που το αναδεικνύουν οι Λαρισαίοι έμποροι.
Τώρα όλοι ελπίζουν πως το θετικό πρόσημο στην αγορά θα διατηρηθεί και τους πρώτους χειμερινούς μήνες του έτους, ωστόσο είναι αρκετοί εκείνοι που διατηρούν επιφυλάξεις, αναγνωρίζοντας το αυξημένο κόστος ζωής για την μέση ελληνική οικογένεια, κάτι που αναμφισβήτητα μειώνει την οικονομική δυνατότητα για αγορές.