Δέκα έργα υποδομών και μεταρρυθμίσεις βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το 2025. Με τα επείγοντα έργα αποκατάστασης των υποδομών της Θεσσαλίας, που καταστράφηκαν από τον Daniel, να κυριαρχούν, μαζί με το μεγάλο στοίχημα του ΒΟΑΚ, αθροίζοντας έναν συνολικό προϋπολογισμό άνω των 3 δισ. ευρώ, ο σχεδιασμός δεν κρύβει εκπλήξεις.
Έχοντας στον προγραμματισμό του συνολικά 25 εμβληματικές πολιτικές, εκ των οποίων οι 20 αφορούν σε έργα και επενδύσεις, βάσει του ενοποιημένου σχεδίου κυβερνητικής πολιτικής, το υπουργείο υλοποιεί ή προσπαθεί ακόμα και σήμερα να τροχοδρομήσει υποδομές, για την εκταμίευση 2.272.337.668 ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης. Τα περιθώρια στενεύουν επικίνδυνα για τα έργα της Θεσσαλίας, ύψους 1,35 δισ., που άργησαν να δημοπρατηθούν, ενώ τώρα είναι αντιμέτωπα με νέα εμπόδια, αλλά και για τον ΒΟΑΚ.
Οι μικρότεροι εργολάβοι που αποκλείστηκαν από τη διαδικασία ανάθεσης για τη Θεσσαλία έχουν ήδη καταθέσει προδικαστικές προσφυγές, που θα περάσουν στο τέλος Ιανουαρίου από την «κρησάρα» της ενιαίας αρχής δημοσίων συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ). Η κλιμάκωση της ρητορικής τους τον τελευταίο χρόνο δείχνει ότι δεν θα παρατήσουν εύκολα τα όπλα, φτάνοντας ίσως ακόμα και στο ΣτΕ.
Σύμφωνα, πάντως, με τον σχεδιασμό του υπουργείου, το δεύτερο τρίμηνο του έτους θα πρέπει να υποβληθεί μέρος του α’ σταδίου των μελετών για την αποκατάσταση οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών, για τα οποία έχουν δεσμευτεί 600 εκατ. ευρώ του RRF. Αυτές προγραμματίζεται να ολοκληρωθούν ως το τέλος του 2025.