“Μα είναι δυνατόν να κάνουμε εκθέσεις προβολής τοπικών προϊόντων, για να τονώσουμε υποτίθεται την εξωστρέφειά τους, στην κεντρική πλατεία της Λάρισας, όταν για παράδειγμα οι Κρητικοί δεν έχουν αφήσει πλατεία για πλατεία σε ολόκληρη την χώρα;”.
Αυτό ήταν το ερώτημα που έθεσε ο Δημήτρης Κουρέτας στους στενούς του συνεργάτες πριν αρκετό καιρό και έτσι αποφασίστηκε να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί η κάθοδος στην Αθήνα.
Επιλέχθηκε το σημείο όπου μάλλον περνάνε οι περισσότεροι άνθρωποι στην Ελλάδα, δηλαδή ο σταθμός του Μετρό στο Σύνταγμα και εκεί στήθηκε για πρώτη φορά η έκθεση αγροτικών προϊόντων της Θεσσαλίας.
Ο ίδιος ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας στήριξε ολόκληρη την καμπάνια της εξωστρέφειας επάνω στην στρατηγική που ακολουθεί από την πρώτη μέρα που ανέλαβε την Περιφέρεια Θεσσαλίας, δηλαδή στην προσπάθεια να χαρακτηριστούν ως ΠΟΠ-ΠΓΕ εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα της Θεσσαλικής γης, καθώς ο ίδιος γνωρίζει καλά πως αυτός είναι ο τρόπος για να ανεβεί η τιμή τους και έτσι οι παραγωγοί να δουν το εισόδημά τους να αυξάνεται.
Το σημαντικό όμως δεν είναι αυτό. Είναι το γεγονός πως στα εγκαίνια της έκθεσης, που πραγματοποιήθηκαν το βράδυ της Πέμπτης στην πρωτεύουσα, παραβρέθηκαν υπουργοί της κυβέρνησης, σχεδόν όλοι οι Θεσσαλοί βουλευτές και δεκάδες δήμαρχοι, όλοι τους διαφορετικών πολιτικών αποχρώσεων.
Ένας εκ των παλαιότερων κοινοβουλευτικών σχολίαζε με νόημα πως κάτι τέτοιο θα ήταν αδιανόητο πριν κάποια χρόνια, όταν δηλαδή ο Περιφερειάρχης αποτελούσε την ουσία κομματικό όργανο και έτσι δεν υπήρχε καμία πιθανότητα να παραβρεθεί σε εκδήλωση της Περιφέρειας πολιτικός αντίπαλου κόμματος.
Η στρατηγική του Κουρέτα για μια ακομμάτιστη και αχρωμάτιστη περιφέρεια, καθώς όπως ο ίδιος σημειώνει στους συνομιλητές του, “η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι η επιτομή της κοινής λογικής”, έχει μετατρέψει την Περιφέρεια Θεσσαλίας σε ένα πρότυπο, το οποίο απασχολεί ιδιαίτερα και το Μέγαρο Μαξίμου.
Κι αυτό πιστώθηκε στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας με τον πλέον εμφατικό τρόπο στα κέντρα λήψης των αποφάσεων στην Αθήνα.
Τώρα ο ίδιος και οι συνεργάτες του ετοιμάζονται για το επόμενο μεγάλο βήμα: να ταξιδέψουν τα θεσσαλικά προϊόντα στο εξωτερικό, εκεί που η ομογένεια στηρίζει πάρα πολλές ελληνικές επιχειρήσεις εστίασης…
Λ.Π.