Με μια μακροσκελέστατη εισήγηση ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Κυκλοφοριακών Παρεμβάσεων, Ευάγγελος Παπαλέξης, παρουσίασε στο Δημοτικό Συμβούλιο Λάρισας τις αποφάσεις της Δημοτικής Επιτροπής που αφορούν στην εφαρμογή και λειτουργία του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ), τη χωροθέτησή του και τα τέλη του Συστήματος.
«Η δυσκολία εξεύρεσης θέσεων στάθμευσης έχει εξελιχθεί σε μείζον πρόβλημα της Λάρισας, που οδηγεί σε υποβάθμιση της ποιότητας ζωής της πόλης», τόνισε ο κ. Παπαλέξης, περιγράφοντας ένα σύγχρονο και ευέλικτο Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης, βασισμένο σε καινοτόμες λύσεις.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό δημιουργούνται κατηγορίες στάθμευσης, ενώ οι οδοί εντάσσονται σε δύο δίκτυα (μπλε και πράσινο), σε ένα σύστημα που αναμένεται να εφαρμοστεί σε τρεις φάσεις.
«Στόχος είναι η αλλαγή φιλοσοφίας των κατοίκων», τόνισε ο κ. Παπαλέξης, αναλύοντας επιμέρους στοιχεία που αφορούν στον αριθμό θέσεων, το ωράριο λειτουργίας, τις χρεώσεις και μη αλλά και τον ρόλο της δημοτικής αστυνομίας ως προς την αστυνόμευση και τη σωστή εφαρμογή του Συστήματος.
Ενδεικτικά ο κ. Παπαλέξης αναφέρθηκε σε χρεώσεις που κυμαίνονται από 0,30 έως 0,80 λεπτά ανά ώρα, που διαφοροποιούνται όσον αφορά στους μόνιμους κατοίκους και τους επισκέπτες. Όπως επισημάνθηκε τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του ΣΕΣ οι κάρτες θα χορηγούνται ατελώς, ενώ η στάθμευση θα είναι ελεύθερη σε όλες τις αργίες.
«Η διαδικασία των αιτήσεων των μόνιμων κατοίκων θα ξεκινήσει άμεσα, ενώ σε διάστημα ενός μηνός θα ξεκινήσει η διαδικασία και για τους δρόμους επί πληρωμή», υπογράμμισε ο κ. Παπαλέξης, ενώ παίρνοντας τον λόγο ο δημοτικός σύμβουλος της «Συμπαράταξης», Ντίνος Διαμάντος, μίλησε για «ανέτοιμη και ευκαιριακή πρόταση», που διπλασιάζει το κόστος στάθμευσης για τους πολίτες, για να καλέσει, ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, τη δημοτική αρχή να αναθεωρήσει.
«Δεν μπορεί να υπάρχουν λύσεις αν οι προσεγγίσεις δεν είναι ολιστικές», τόνισε ο επικεφαλής της δημοτικής ομάδας της «Συμπαράταξης», Δημήτρης Δεληγιάννης, ζητώντας τη δημόσια δέσμευση του δημάρχου Λαρισαίων για το τι θα γίνει με συγκεκριμένες οδούς σε σχέση με την εξέλιξη του ΣΒΑΚ.
«Βασικό δίλημμα είναι ποιος θα χαρατσώσει τον λαρισαϊκό λαό: ο Δήμος ή οι ιδιώτες. Πρόκειται για πολιτική εμπορευματοποίησης του δημόσιου χώρου. Με τη λειτουργία της ελεγχόμενης στάθμευσης διαφωνούμε συνολικά, καθώς όλο το πλαίσιο δομείται πάνω στο κέρδος», ανέφερε ο επικεφαλής της ΛΑΣΥ, Πέτρος Κρίκης, κάνοντας λόγο για «χαράτσι».
«Το κυκλοφοριακό είναι ένα σύνθετο ζήτημα που έχει να κάνει και με τη νοοτροπία. Οι κανονιστικές αποφάσεις μπορούν να τροποποιηθούν, ωστόσο αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για να τρέξει το ΣΕΣ… Υπήρχε κυκλοφοριακό και πριν και μετά το ΣΒΑΚ. Βασικός λόγος εφαρμογής του ΣΕΣ είναι να μπει μια σειρά στο κυκλοφοριακό και στο ζήτημα της στάθμευσης», ανέφερε ο δήμαρχος Λαρισαίων, Θανάσης Μαμάκος, μιλώντας για τμηματική εφαρμογή και καλώντας το σώμα να υπερψηφίσει τις κανονιστικές.
Οι προτάσεις εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία, με τις αρνητικές ψήφους της Συμπαράταξης Λαρισαίων και της Λαϊκής Συσπείρωσης.
Ε.Π.
ΦΩΤΟ: Δ. Καστανάρας // LarissaPress