Νέο βίντεο ντοκουμέντο από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη δείχνει ότι 3,5 ώρες μετά τη σύγκρουση της νύχτας της 28ης Φεβρουαρίου του 2023 το θερμικό φορτίο εξακολουθεί να είναι έντονο στα μεταλλικά μέρη της αμαξοστοιχίας.
Οι εικόνες που παρουσίασε το Live News είναι από το drone της Πυροσβεστικής και η θερμική κάμερα καθοδηγεί τους πυροσβέστες στις έρευνες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Στο ίδιο βίντεο καταγράφονται και οι προσπάθειες των διασωστών να απομακρύνουν τραυματίες με μια σκάλα από τις γραμμές του τρένου στην παλιά Εθνική Οδό.
Το μείζον ερώτημα παραμένει: ποιο υλικό και ποιο φορτίο μπορεί να προκάλεσε την πυρόσφαιρα και το θάνατο τουλάχιστον 5 -7 επιβατών από τη φωτιά, σύμφωνα και με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
«Βγήκα έξω, προς την πλευρά του αγρού και πήγα προς τα μπροστά προς το τρίτο βαγόνι. Μαζί με άλλους τέσσερις επιβάτες πήγαμε στο βαγόνι τρία. Δεν υπήρχε ορατότητα και η ατμόσφαιρα ήταν αποπνικτική και το μόνο που έβλεπες ήταν φωτιά που έκαιγε», ανέφερε επιβάτης του τρένου.
Τα βλέμματα πλέον στρέφονται και πάλι στο Κουλούρι, εκεί όπου μεταφέρθηκαν τα συντρίμμια της τραγωδίας. Από αύριο πάλι το κλιμάκιο εγκλημάτων εμπρησμού της πυροσβεστικής και οι μεταλλουργοί που θα τους συνδράμουν καλούνται να συμπληρώσουν το πάζλ των κομματιών της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
«Χάθηκαν σημαντικά πειστήρια. Φαίνεται ότι ξεκινάει (η φωτιά) από το δεύτερο ή τρίτο βαγόνι της εμπορικής, άρα ή από τη μηχανή ή την πρώτη ανοιχτή φορτάμαξα», δήλωσε ο Χρήστος Παπαδήμας, πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Οι έρευνες στέφονται και στα Πηγάδια που μεταφέρθηκαν χώματα από το σημείο της τραγωδίας
Τα όσα είχε αποκαλύψει το MEGA μέσα από το ημερολόγιο συμβάντων του προϊστάμενου συντήρησης των γραμμών του ΟΣΕ, ότι στις 3 Μαρτίου, τρεις ημέρες μετά την τραγωδία, ο τότε γενικός γραμματέας του υπουργείου μεταφορών Ιωάννης Ξιφαράς είχε ασκήσει πιέσεις για να μετακινηθούν τα συντρίμμια από τον χώρο του δυστυχήματος, επιβεβαιώνονται και μέσα από τη νέα κατάθεση που έδωσε στον ανακριτή ο κ. Μοσχόπουλος.
«Ναι το επιβεβαιώνω. Του απάντησα ότι θα γίνει προσπάθεια να γίνει η αποκομιδή όσο πιο γρήγορα. Αυτό που με ενδιέφερε ήταν να γίνει όλη προσπάθεια με ασφάλεια για το εμπλεκόμενο προσωπικό».
Οι έρευνες στρέφονται και στα Πηγάδια εκεί όπου μεταφέρθηκαν χώματα από το σημείο της τραγωδίας κατά το «ξεμπάζωμα» μαζί με γενετικό υλικό, προσωπικά αντικείμενα και λαμαρίνες από τις αμαξοστοιχίες.
Το σημείο ανακάλυψαν ένα χρόνο μετά το δυστύχημα οι γονείς του Βάιου Βλάχου και όπως αποκαλύπτει η μητέρα του, ο εργολάβος της είπε ότι τα χώματα άρχισαν να μεταφέρονται από την ίδια κιόλας νύχτα του δυστυχήματος.
«Μας είπε ότι από τις 06:00 της ίδιας μέρας άρχισαν να δουλεύουν και να αφαιρούν χώμα από σημείο, όπου είχε προσγειωθεί το βαγόνι Β2. Από προσωπική μου έρευνα, προκύπτει, όμως, ότι εργασίες των μηχανημάτων του κυρίου Πανδρεμμένου στο σημείο του δυστυχήματος είχαν αρχίσει νωρίτερα από την ώρα που ο ίδιος μου ανέφερε».